lakásvásárlás

Ingatlankeresési szokásainkról

Különböző fórumokon keresgélhetünk leendő ingatlanunk után. Lehetőségünk van interneten, újságban illetve az adott környéken keresni, valamint szerezhetünk információt ismerőseinktől is. Vizsgáljuk meg ezeket egy kicsit közelebbről.

A felmérések alapján a tényleges vásárlók körében az internet a kedveltebb információs csatorna az újsághirdetésekkel szemben. Míg az újsághirdetések 80 % -os részesedést tesznek ki, addig az internet 87 % -ost. Az internet előnye az, hogy az oldalak többségénél rendelkezésre áll a szűrés, amely a hatalmas ingatlankínálatot jelentősen lecsökkenti a főbb paraméterek mentén: ilyen az ár, méret, szobaszám, ingatlantípus.

Ezzel szemben az újságokban csak egy-két szempont szerint csoportosítják az ingatlanokat, tehát át kell néznünk szinte az egész adatbázist. Hogy mindez mennyi időnkbe kerül, az sem elhanyagolható. Hiszen az internet nagyobb adatbázissal rendelkeznek, mint az újságok és leszűkítés után rövidebb idő alatt több ingatlant tudunk átnézni. Ebből adódóan, mivel főleg a potenciális ingatlanok között böngészhetünk a interneten, kevesebb ingatlanból választjuk ki a megfelelőt.

Szintén nem elhanyagolhatóan az internet által piacismeretre tehetünk szert, fel tudjuk térképezni az adott környék ár és kereslet-kínálat viszonyát. Azonban sajnos sokszor szembesülhetünk azzal, hogy a szűrés után a kiadott ingatlanok egy része többször szerepel, emiatt a leszűrt ingatlanok száma nem fedi a valóságot.

Hogy mégis mi az oka annak, hogy az újsághirdetések népszerűsége nem sokkal marad le az internet mögött? A kutatások alapján ennek az oka, hogy viszonylag széles rétegek nem, vagy csak ritkán férnek hozzá internethez. Az adott környék bejárása is célravezető lehet, hiszen gyakran elhelyezik az ingatlanon az eladó táblát.

Meg kell azonban itt jegyezni, hogy az ingatlanirodák nem feltétlenül élnek ezzel a lehetőséggel, hiszen nem lenne nyereség abból, ha a vásárló az ingatlanirodát megkerülve csengetne be közvetlenül a tulajdonoshoz.

Nagy százalékát teszi ki az információs csatornának az ismerősöktől szerzett információ. A vidéki kisfalvakban például a mai napig a legtöbb ingatlan így talál gazdára.

About the author